- Ordinea internațională amenințată la un nivel nemaiîntâlnit de la Războiul Rece
- Sărbătoarea Sfinților Părinți Ioachim și Ana, 9 septembrie – protectorii familiei și născătorii Fecioarei Maria
- Începutul anului școlar 2024-2025, cu o structură modulară și vacanțe diversificate
- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
Primăria Capitalei introduce mai multe sensuri unice în trafic
Primăria Capitalei are în plan să amenajeze sensuri unice și benzi pentru transportul public pe Calea Floreasca, Dorobanți și Radu Beller, a anunțat viceprimarul Stelian Bujduveanu pe pagina de Facebook. Proiectul, care prevede sistematizarea mai multor intersecții și artere din oraș, va fi pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei, zilele următoare. După 30 de zile va fi discutat în Comisia Tehnică de Circulație, iar abia după, dacă va fi aprobat, se poate începe implementarea.
Principlele prevederi:
Calea Floreasca – arteră cu 4 benzi de circulație:
- Se propune sens unic de circulație pentru traficul rutier, pe două benzi (sens Sos. Ștefan cel Mare – Calea Floreasca până la intersecția cu strada Ceaikovski).
- Benzile de circulație de pe margine vor fi transformate în bandă unică de circulație pentru transport public. O bandă pe sensul Șos Ștefan Cel Mare – Strada Ceaikovski, iar cealaltă pentru circulația din sens invers.
Radu Beller – arteră cu 4 benzi de circulație:
- Se propune sens unic de circulație pe tronsonul dintre strada Mircea Eliade și Calea Dorobanți.
- Vor fi alocate două benzi de circulație traficului rutier (sens Mircea Eliade către Piața Dorobanți)
- Benzile de pe marginea drumului vor fi transformate în bandă unică pentru transportul public, fiind alocată câte una pentru ambele sensuri de circulație ale tronsonului Mircea Eliade – Piața Dorobanți.
Calea Dorobanți – 6 benzi de circulație:
- Aici, pe sensul de circulație dintre Piața Dorobanți către Șos Ștefan cel Mare se vor crea 4 benzi de circulație – 3 pentru traficul rutier, 1 pentru transportul public
- Pe sensul invers vor fi două benzi de circulație – 1 pentru traficul rutier și 1 alocată exclusiv pentru transportul public.
”Pentru zona Calea Floreasca – Radu Beller – Dorobanți sunt prevăzute și locuri de parcare. Practic, dacă vii din centru, pe strada Polonă vei avea culoar de sens unic până la intersecția Calea Floreasca cu strada Ceaikovski și Mircea Eliade. De asemenea, dacă vii dinspre zona de Nord către centru, tronsonul Mircea Eliade – Radu Beller – Piața Dorobanți – Calea Dorobanți – Piața Romană se transformă într-un culoar rapid de trafic”, a explicat Stelian Bujduveanu pe pagina de Facebook.
Proiectul mai prevede amenajarea unor benzi dedicate transportului public de suprafață sau separarea fizică prin bolarzi flexibili a benzii unu de circulație pe arterele: Bd. G-ral Gh. Magheru, Bd. C. Coposu, între strada Sf. Vineri și piața Unirii, Bd. Dacia, între calea Victoriei și calea Griviței, Calea Griviței, între str. Semicercului și Bd. Dacia, Bd. Ion Mihalache, între Bd. Banu Manta și Piața Victoriei.
Proiectul prevede și reconfigurarea unor intersecții și a unor artere din Capitală:
- Calea 13 Septembrie – modificări geometrice ale intersecției căii 13 Septembrie cu bulevardul Tudor Vladimirescu și Șoseaua Panduri, în scopul creșterii capacității de trafic general și a îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
- Șoseaua Antiaeriană – modificări geometrice ale intersecției drumului Sării cu Calea 13 Septembrie și Șoseaua Antiaeriană, în scopul creșterii capacității de trafic general și a îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
- Drumul Taberei – sistem de sensuri unice, cu reconfigurarea intersecțiilor, în perimetrul străzilor Locotenent Găină, drumul Sării și drumul Taberei, în scopul creșterii capacității de trafic general și a îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
- Aviatorilor – benzi dedicate transportului public de suprafață pe unele tronsoane ale Șoselei Kiseleff și ale Bulevardului Aviatorilor, în scopul îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
- Pantelimon – extindere la 4 benzi de circulație și creare de bandă unică pentru transportul public.
”Ce am lucrat anul trecut, aplicăm acum: avem soluții de trafic pentru șapte zone importante din Capitală. Se introduc sensuri unice pentru traficul rutier, se creează bandă unică pentru transportul în comun, se creează locuri de parcare și piste de biciclete. În total: peste 30 km de șosele, străzi, bulevarde pe care se va circula mai rapid. Toate soluțiile de trafic vor fi postate pe site-ul Primăriei Capitalei, chiar din această săptămână. Vă voi anunța aici despre acest lucru. Tot aici, vă voi răspunde la toate întrebările și voi asculta toate amendamentele pe care bucureștenii le au la soluțiile de trafic propuse”, a scris Bujduveanu pe pagina de Facebook.
Aceasta nu este prima oară când se dorește introducerea de sensuri unice pe aceste bulevarde, proiecte similare fiind anunțate de mai multe ori din 2012 încoace. S-a implementat însă sens unic doar pe o bucată din Calea Dorobanți, între Piața Romană și Șos Stefan Cel Mare.